W liczbach:

137 godzin pracy

4 osoby w projekcie

 
3 sale teatralne
 
1000 km w trasie

MIC TEST

Obrobiony:

Surowy:

Po montażu

Przed montażem

Montaż i postprodukcja

Zakres
 

Koncept artystyczny
Ustawienie świateł
Realizacja nagrania

Montaż
Postprodukcja
Nagranie intro

O projekcie
 

Michał Leja to rozpoznawalny w Polsce standuper. Nadrzędnym celem projektu było dostarczenie mu porównywalnie wysokiej jakości nagrań z trzech różnych miejsc. W tym celu przygotowaliśmy założenia koncepcyjne co do kadrów i oświetlenia by dało się je powtórzyć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wystąpiliśmy nawet we vlogu u Tomka Machnickiego, który supportował Michała. Sprawdźcie jak wypadliśmy. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naszym wyzwaniem było sprawienie, aby złożony i trudny proces nagrania występu był zrealizowany zgodnie z założoną wizją w 3 różnych miejscach. 
Zobacz,
jak to zrobiliśmy.

Finish

 

Efektem naszej współpracy są dwie wersje nagrania Michała – na YouTube i wersja reżyserska. Przygotowaliśmy też nagrania dla supportujących komików.

W trakcie całego procesu nieocenione okazało się właśnie ich wsparcie, którzy często ustawiali się na scenie jako modele, pomagając nam precyzyjnie ustawić światła i kamery.

Nasze wyzwania:
 

  • Ograniczona dostępność czasowa Michała.

  • Montaż wersji na YouTube, reżyserskiej z całego występu oraz materiałów dodatkowych, a także występów supportów.

  • Postprodukcja dźwięku oddająca wielkość przestrzeni, reakcje publiki i wyraźny głos komika.

  • Wyrównanie kolorystyczne obrazu z 8 kamer.

  • Wypisanie problematycznych słów i ich cenzura w zależności od aktualnego algorytmu YT, napisy pod materiały dodatkowe.

  • Nagranie intro do wersji YT przed jednym z nowych występów.

Problemy, jakie rozwiązaliśmy przy nagraniach:

 

  • Brak informacji na temat układu sali i możliwości techninczych

  • Brak zaangażowania i wiedzy od obsługi technicznej lokalu

  • Podpite osoby z publiczności przeszkadzające w nagraniu

  • Charakterystyczne kadry wymagające precyzji i oznaczeń na scenie

  • Ograniczone możliwości czasowe na ustawienie sprzętu do nagrań

Koncepcja artystyczna
 

„Chciałbym się mylić” opiera się na wewnętrznej walce dobra ze złem. Podkreśliliśmy to symbolicznie - czerwonym światłem padającym na scenę i niebieskim na tło. Michał został umieszczony w neutralnej "białej" przestrzeni.
 

Jego alter ago otrzymało nawet dedykowaną kamerę lekko rozmytą, z flarami, którą staraliśmy się możliwie ukryć w innych kadrach, aby nie zakłócała odbioru u widza.

Dodaliśmy również na skraju sceny, który daje wrażenie przyglądania się z boku w momentach crowdworkowych, jak i kamerę pokazującą publiczność by ułatwić wycięcie fragmentów w montażu.

Kontekst projektu
 

Michałowi zależało na profesjonalnym nagraniu i subtelnym podkreśleniu tematyki jego programu komediowego. Opracowaliśmy w tym celu listę elementów wizualnych i artystycznych, takich jak kadry czy oświetlenie, które muszą pojawić się w nagraniu z każdego miejsca.

Nasze pomysły musiały być wyważone, by nie zaburzyć atmosfery dla publiczności na sali, ale urozmaicić odbiór przed ekranem. W case study opisujemy z jakich rozwiązań skorzystaliśmy by to osiągnąć.
 

Ważnym założeniem było to, że obraz ze wszystkich sal musi być zbliżony. W związku z tym musieliśmy często asertywnie współpracować z obsługą sal i teatrów, by osiągnąć odpowiedni efekt.

Michał Leja - koncept artystyczny i realizacja speciala komediowego
"Chciałbym się mylić"

KONTAKT

CASE STUDY

O NAS

OFERTA